FAQ
-
Nej det kan du inte göra, vänligen gå in på följande sida.
-
Inom om en vecka kommer du få ett mail från oss med bekräftelse på om din reklamation är godkänd. Beroende på produktionsfel kan vi behöva få in dosan/dosorna från dig, det är därför viktigt att du sparar snuset tills vi återkommit till dig.
-
Vi behandlar din reklamation så snart som möjligt, tiden kan variera något beroende på arbetsbelastning. Vanligtvis tar det mellan 1-2 veckor efter din reklamation har blivit godkänd tills du får din ersättning.
-
Nej. För att din reklamation ska bli godkänd behöver vi se en bild på felet i samtliga dosor som du vill reklamera. Utan det kan vi tyvärr inte behandla din reklamation.
-
För att kunna bekräfta att din ålder är över 18år så behöver vi veta din folkbokföringsadress. Om du önskar att ersättningen skickas till en annan adress så kan du välja en alternativ leveransadress.
-
Det är olagligt att sälja snus till underåriga (under 18 år). Därför kan vi endast ta emot reklamationer och skicka ersättning till personer som är över 18 år.
-
Om du bor i Norge kan du göra din reklamation här. Bor du i något annat land så kan du skicka ett mail till info@skruf.se
-
Om vi har bett dig skicka in ditt snus får du får en frisvarsadress från oss- inget frimärke behövs. Vi kan inte ersätta snus som kommer bort på vägen/ inte når oss, så tänk på det när du paketerar ditt snus.
-
Vi kan endast ersätta dig för dosor vi har fått in underlag på. Var därför noggrann med att visa felet tydligt i bilden med samtliga dosor. Gäller din reklamation något som eventuellt kan vara svårt att fånga på bild (tex. smakfel, för låg/hög fukthalt osv) så kommer du att bli kontaktad via mail och eventuellt då bli ombedd att skicka in dosan/dosorna till oss.
-
Nej, då vi är tillverkare och inte försäljare av snus kan vi endast ersätta dig med nytt snus.
-
Gå in på https://skruf.se/kontakt/.
-
Alla fält som har en röd stjärna måste ha vara ifyllda för att formuläret ska kunna skickas in. Om det ändå inte går att skicka in formuläret går det bra att skicka ett mail till info@skruf.se där du bifogar bilder på felet samt ditt namn och folkbokföringsadress.
-
Vi skickar iväg din ersättning med posten så fort vi kan. Men vi kan tyvärr inte styra över försenad postgång och andra oförutsedda händelser så därför tar det ibland längre tid och ibland går det väldigt fort.
-
Under denna annorlunda period i historien så tar vi på Skruf vårt ansvar genom att i största möjliga mån arbeta hemifrån. Det betyder tyvärr att vissa saker kan ta längre tid än vi är vana vid. En sådan sak är just utskick av ersättning efter godkänd reklamation.
Vi jobbar hårt för att alla reklamationer ska kunna behandlas så snart det bara är möjligt men samtidigt så tycker vi också att det är viktigt att kunna göra detta utan att riskera att bidra till ökad smittspridning. Vi förstår att det i vissa fall kan kännas extra frustrerande att råka ut för ett produktionsfel när man helst ska hålla sig hemma och inte kan gå till affären som vanligt. Vi lovar att vi jobbar så hårt vi kan för att minska tiden det tar innan ersättning dimper ner i brevlådan efter godkänd reklamation.